КЗ "ЦЕНТР ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ"
РОКИТНІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ
Меню сайту
Фінансовий звіт
http://centrydyt.at.ua/publ/ finzvit/finzvit/2-1-0-1
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 11
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Методичні рекомендації

Навчальні програми
14.02.2020, 13:07

ВІДДІЛ ОСВІТИ РОКИТНІВСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ЦЕНТР ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ»

РОКИТНІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ

 

 

ПОГОДЖЕНО   

науково-методичною   

радою районного   

методичного кабінету   

   _________№_________ 

 

                                                            ЗАТВЕРДЖЕНО

                                                        наказом відділу освіти

                                                          райдержадміністрації

Протокол №

від   .09. 2016р.

 

 

НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА

з позашкільної освіти

художньо-естетичного напряму

“Чарівна нитка”

1 рік навчання

смт. Рокитне 2016

 

 

Укладач:

Богданець Варвара Михайлівна – керівник гуртка «В’язання на шпицях» КЗ «Центр дитячої та юнацької творчості».

 

Рецензент:

Долід К.І. – методист КЗ «Центр дитячої та юнацької творчості».

Федорович Н. М. – методист Рокитнівського районного методичного кабінету.

Пояснювальна записка

         В’язання – один із стародавніх і корисних видів рукоділля, яке залишається актуальним і досі. У даному виді мистецтва дитина може розкрити свої можливості, реалізувати свій художній потенціал, своє світобачення.

         Зміст програми націлений на формування культури творчої особистості, на залучення учнів до загальнолюдських цінностей через особисту творчість та засвоєння досвіду минулого; знайомить учнів з історією в’язання, з видами шпиць, ниток, розвиває самостійний підхід до виготовлення того чи іншого виробу.

         Актуальність програми полягає в тому, щоб залучити гуртківців до корисного виду рукоділля. Ручне в’язання дозволяє дитині розкрити свою індивідуальність, уявний образ за допомогою кольору пряжи, її переплетінь, оформлення і фасону виробу.

         Актуальність гуртка обумовлена тим, що ручне в’язання дозволяє виготовляти неповторні, унікальні вироби, дозволяє зробити різноманітні речі, такі як одяг, іграшки, прикраси тощо.

         Особливість навчальної програми полягає в тому, що учні створюватимуть не лише в’язані вироби, такі як шкарпетки, шарфики, сумочки, а й в’язані іграшки, якими можна порадувати рідних, друзів та подарувати їх.

Навчальна програма реалізується у гуртку декоративно-прикладної творчості та орієнтована на вихованців віком 10-16 років. У гуртку налічується 15 вихованців, що дає змогу здійснювати індивідуальний підхід до кожного. Програма основного рівня  розрахована на 1 рік навчання: 216 годин,  6 годин на тиждень.

         Мета програми – розвиток зацікавленості до рукоділля, розкриття творчого потенціалу, організація дозвілля; створення умов для розвитку в учнів якостей творчої особистості, яка вміло застосовує отримані знання на практиці, використовує їх у нових соціально-економічних умовах при адаптації в сучасному світі.

         В процесі реалізації програми вирішуються такі завдання:

  • ознайомлення з історією в’язання, видами шпиць, ниток, способами в’язання та зшивання деталей виробів;
  • виявлення знань з плетіння шпицями;
  • оволодіння технікою в’язання на шпицях;
  • здатність розрізняти на в’язаному виробі виворітні та лицьові петлі;
  • підвищувати зацікавленість до декоративно-прикладної творчості;
  • виховувати почуття прекрасного, високого естетичного смаку, уміння розуміти, цінувати красу оточуючої дійсності;
  • розвиток моторики рук, уваги, пам’яті, мислення;
  •  розвивати художній смак і творчу ініціативу;
  • формувати почуття співпраці і взаємодопомоги.

Під час роботи в гуртку в учнів розвивається старанність, працьовитість, фантазія, творча уява, охайність, формується творче ставлення до праці.

Програма гуртка містить теоретичну й практичну частини. Теоретична частина розкривається за допомогою розповідей, бесід та демонстрацією готових робіт. Практична частина передбачає вибір ниток, підрахунок петель та в’язання. 

      На заняттях гуртка діти знайомляться з історією виникнення в’язання, з в’язаними виробами та іграшками, вчаться правильно користуватися шпицями, підбирати нитки, набирати петлі,  читати умовні позначення, орієнтуватися у видах петель, вив’язувати ажурні узори, добавляти та скорочувати петлі, закривати останній ряд, в'язати вироби та іграшки, оздоблювати їх, зшивати деталі.

     У ході роботи керівник гуртка може змінювати основні вироби для в’язання, виходячи із можливостей та потреб, а також уподобань дітей.

     Формою контролю результатів навчання є підсумкові заняття, участь у персональних виставках, виставках-конкурсах, портфоліо, презентації.

 

НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН                     

№ з/п

Тема

 

Кількість годин

теорія

практика

разом

1.

 

Вступ. Історія виникнення в’язання

3

 

-

 

3

 

2.

Основи плетіння спицями

1

32

33

3.

Плетіння сумочок для мобільного телефону, мішечків, маленьких гаманців

1

14

15

4.

Плетіння шарфика

1

11

12

5.

Плетіння сумочок

1

14

15

6.

Плетіння шкарпеток

1

17

18

7.

В’язання симпатичних чоловічків

1

14

15

8.

В’язання іграшки «Восьминіг» або «Гусь»

1

17

18

9.

В’язання іграшки «Кактус у горщику»

1

8

9

10.

В’язання іграшки «Кит»

1

8

9

11.

В’язання іграшок за вибором гуртківця

-

60

60

12.

Організація виставок, екскурсій, зустрічей

3

3

6

13.

Підсумкове заняття

3

-

3

 

РАЗОМ

15

201

216

 

 

ЗМІСТ ПРОГРАМИ

1. Вступ.  Історія виникнення в’язання (3 год.)

Теоретична частина. Знайомство. Вправи на знайомство. Ознайомлення з планом роботи гуртка на навчальний рік. Правила поведінки в колективі. Організаційні питання. Робоча кімната. Інструменти та матеріали. Правила безпеки на заняттях. Розподіл робочих місць. Показ в’язаних виробів, іграшок. Історичні відомості про виникнення в’язання. В’язання як один із видів декоративно-прикладної творчості. Види шпиць, ниток. Витрата ниток. Як змотувати нитки в клубки. Підбір шпиць і ниток. Поняття про теплі та холодні кольори.

2. Основи плетіння (33 год.)

Теоретична частина. Правильне положення рук при наборі петель. Набір петель початкового ряду, крайні петлі. Лицьова петля. Виворітна петля. Схема в’язання. Читання схем.

Практична частина. Способи в’язання лицьової петлі. Технологія виконання виворітних петель. Комбінування лицьових та виворітних петель. Накиди. Використання накидів у роботі. Ажурні узори. В’язання зразків ажурних узорів. Способи убавляння, прибавляння та закривання петель (убавляння та прибавляння, закривання петель). З’єднання петель. Дві петлі разом лицьовою (виворітною). Три петлі разом лицьовою (виворітною). В’язання в одну нитку та в дві. В’язання нитками різного кольору. Два способи зшивання деталей виробів (гачок, голка). Узагальнення знань з даної теми, огляд і оцінка виконаних зразків.

3. Плетіння сумочок для мобільних телефонів, мішечків, маленьких гаманців (на вибір)(15 год.)

Теоретична частина. Різновиди аксесуарів для мобільних телефонів. Технологія їх плетіння.

Практична частина. Вибір ниток, візерунка. Набір першого ряду. Плетіння виробу. Закриття останнього ряду. Зшивання деталей. Оформлення виробів. Огляд і оцінка виконаної роботи.

4.Плетіння шарфика (12 год.)

Теоретична частина. Різновиди шарфів та візерунків до них. Технологія плетіння.

Практична частина. Вибір візерунка. Набір першого ряду. Плетіння виробу. Закриття крайнього ряду. Оформлення низу шарфика (помпони, бахрома). Огляд і оцінка виконаної роботи.

5.Плетіння сумочок (15 год.)

Теоретична частина. Види сумочок.  Технологія їх плетіння.

Практична частина. Вибір ниток. Набір першого ряду. Плетіння виробу. Зшивання деталей виробу. Оформлення та оздоблення. Огляд і оцінка виконаної роботи.

6. Плетіння шкарпеток (18 год.)

Теоретична частина. Технологія плетіння шкарпеток.

Практична частина. Вибір ниток. Набір першого ряду. Плетіння шкарпеток. Зшивання шкарпеток та оформлення. Огляд і оцінка виконаної роботи.

7. В’язання симпатичних чоловічків (15 год.)

Теоретична частина. Технологія в’язання. Запис послідовності в’язання.

Практична частина. Вибір ниток. Набір петель. В’язання іграшки. Практична робота. Заповнення синтепоном. Зшивання та оформлення. Огляд і оцінка виконаної роботи.

8. В’язання іграшки «Восьминіг» або «Гусь» (18 год.)

Теоретична частина. Технологія в’язання. Запис послідовності в’язання.

Практична частина. Вибір ниток, набір першого ряду. В’язання іграшки. Практична робота. Закриття крайнього ряду, зшивання та пришивання деталей. Заповнення синтепоном. Оформлення іграшки. Огляд і оцінка виконаної роботи.

9. В’язання іграшки «Кактус у горщику» (9 год.)

Теоретична частина. Технологія в’язання. Запис послідовності в’язання.

Практична частина. Вибір ниток. Ознайомлення із деталями іграшки. В’язання деталей іграшки. Практична робота. Закриття крайнього ряду. Зшивання деталей, заповнення синтепоном. Оформлення та оздоблення іграшки. Огляд і оцінка виконаної роботи.

10. В’язання іграшки «Кит» (9 год.)

Теоретична частина. Технологія в’язання. Запис послідовності в’язання.

Практична частина. Вибір ниток. Ознайомлення із деталями іграшки. В’язання деталей іграшки. Практична робота. Зшивання деталей, заповнення синтепоном. Оформлення та оздоблення іграшки. Огляд і оцінка виконаної роботи.

11. В’язання іграшок за вибором гуртківця (60 год.)

Вибір іграшок. Підбір ниток та шпиць. Ознайомлення із деталями іграшки. В’язання деталей іграшки. Зшивання деталей, заповнення синтепоном. Оформлення та оздоблення іграшки.

Веселі слоники. Овечки. Гусь. Сердечко кіт. Квіти. Симпатичні зайчики та інші.

12. Організація виставок, екскурсій, зустрічей (6год.)

Участь в районних та обласних виставках. Зустрічі з майстринями. Екскурсії в музей, парк.

13.Підсумкове заняття (3 год.)

Теоретична частина. Творчий звіт гуртківців (виставка робіт). Відзначення кращих робіт гуртківців. Завдання на літо.

 

ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ

Вихованці мають знати:

  • поняття про декоративну творчість;
  • правила техніки безпеки в роботі з інструментами;
  • історію виникнення в’язання на шпицях;
  • правила підбору шпиць для в’язання;
  • властивості матеріалів, які використовуються для виготовлення виробів;
  • поняття про теплі і холодні кольори;
  • способи в’язання;
  • способи зшивання виробів;
  • техніку та технологію в’язання на двох шпицях;
  • умовні позначення, які застосовуються при в’язанні на шпицях;
  • способи убавляння, додавання та закриття петель.

Вихованці мають вміти:

  • підбирати шпиці відповідно до товщини і якості нитки; зшивати деталі;
  • виконувати записи узорів в’язання за допомогою умовних позначень;
  • наповнювати синтепоном готові вироби;
  • виконувати найпростіші та складні елементи в’язання на шпицях;
  • в процесі роботи орієнтуватися на якість виробу;
  • виготовляти та оздоблювати вироби;
  • дотримуватися однакової щільності в’язання.

Вихованці мають набути досвіду:

  • в'язання складних та багатокольорових узорів;
  •  в'язання кардигану, сукні та костюма;
  • орієнтації в сучасних напрямках молодіжної моди;
  • комбінування в'язання з іншими видами рукоділля;
  • організації персональних виставок та показу авторських колекцій.

 

ЛІТЕРАТУРА

1. А.А. Власова, Л.Ю. Карельская, Л.В. Ефременко Рукоделие в школе. Практическое пособие. – СПб.: ТОО “Диамант”, ТОО “Фирма ЛЮКСИ”, 1996 – 560 с.

2. Денисова Н.А. Пушистики и мохнатики. – М.,2006.

3. Для тех, кто вяжет. Сборник. ( Под ред. Л.Ю. Кереевой) – СПб, СКФ “Человек”, 1992 – 376 с.

4. Игрушки связанные крючком и на спицах// Валя-Валентина. – 1990. - № 5.

5. Каминская Е.А. Вязаные игрушки. – РИПОЛ Классик, 2011.

6. Парулина О.В. Мир игрушек и поделок. – Смоленськ: Русич: 2000.

7. Пучкова Л.С. Кружок вязания на спицах. – М., 1988.

8. Раскутина Р.В. Вязание на спицах. – Петрозаводск.,1992

9. Максимова М.В. Азбука вязания. – М., 1986.

10. Власова А.А. Вязание. От умения к мастерству. – С-П., 1994.

11. Програми для гуртків, секцій, творчих об’єднань позашкільних закладів суспільно-громадського та художньо-естетичного напрямку. – Київ., 1996

12. Ватт Ф. Плетіння. Креатині ідеї. – К., 2007

13. Уроки вязания. Житомир: Редакционно-издательское государственное предприятие «Ленок», 1992.

14. Основа програми – Програми з позашкільної освіти. Художньо-естетичний напрям. – Випуск 2. – Київ., 2009.

 

Категорія: Методичні рекомендації | Додав: CDT
Переглядів: 5 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz