КЗ "ЦЕНТР ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ"
РОКИТНІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ
Меню сайту
Фінансовий звіт
http://centrydyt.at.ua/publ/ finzvit/finzvit/2-1-0-1
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 9
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Мої статті

Навчальні програми

ВІДДІЛ ОСВІТИ РОКИТНІВСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ
КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ЦЕНТР ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ»
РОКИТНІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ


ПОГОДЖЕНО                                                                         ЗАТВЕРДЖЕНО
науково-методичною                                                          наказом відділу освіти
радою районного                                                                 райдержадміністрації
методичного кабінету                                                         _________№__________
Протокол №
від   .09. 2016р.

 

НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА
з позашкільної освіти
художньо-естетичного напряму
“Калинові грона”

1 рік навчання

 

 

 

                                                   смт. Рокитне- 2016

Укладач:
Кушнір Ірина Яківна – керівник гуртка «Народний спів» КЗ «Центр дитячої та юнацької творчості».

Рецензент:
Долід К.І. – методист КЗ «Центр дитячої та юнацької творчості».
Федорович Н. М. – методист Рокитнівського районного методичного кабінету.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
       
Народний спів сприяє координуванню слуху, голосу, розвитку вокально-технічних навичок, розвитку дихан¬ня, гнучкості голосу.

Мета програми:
• розвиток співочого дихання;
• розширення діапазону голосу;
• спів без супроводу;
• спів в ансамблі .

Завдання програми:
• формування навичок співочої установки;
 • розвиток мислення;
 • формування музичної пам'яті;
 • навчання використання під час співу м'якої атаки;
 • формування навичок співочої емоційності, співочої виразності;
 • розвиток співочого дихання.
       Програма гуртка народного співу розрахована на  підготовку учнів молодшого, середнього та старшого віку, наповненість групи - 15 учнів. Загальна кількість годин   в гуртку  початкового рівня – 216  на рік, 6 годин на тиждень.
Форма проведення   занять - комбінована. Кожне заняття включає теоретичний матеріал, практичну роботу.
Керівнику гуртка необхідно, враховуючи особливості вікової фізіології та психології дітей, підтримувати та за¬охочувати прагнення гуртківців до самостійного музику¬вання та створення власних пісень. Важливе місце надається участі у концертах, оглядах, к о н к у р с а х.
Корисно  практикувати  індивідуальне   виконання та інсценізації пісень і виконання ритмічних рухів під музику.
     Програма гуртка ознайомить вихованців з українськими народними піснями.
    Формою контролю за результатами навчання є підсумкові заняття, участь у  звітних концертах,конкурсах, фестивалях.

 


НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

№    Теми занять    Кількість годин
        теорія    практика    усього
1    Вступ    3    -    3
2    Робота над постановкою голосу     3
    9
    12

3    Вокальні імпровізації     6    18    24
4    Історія виникнення української народної пісні    3    6    9
5    Історичні пісні    3    18    21
6    Пісні військової пори    3    30    33
7     Пісні сучасних українських композиторів    3    30    33
8    Слухання музики    3    18    21
9    Участь у конкурсах, масових заходах    3    12    15
10    Інсценізація народних пісень    3    6    9
11    Виконання ритмічних рухів під музику    3    15    18
12    Концертна діяльність групи    -    15    15
13    Підсумкове заняття        3    3
     Всього:    36    180    216

ЗМІСТ ПРОГРАМИ
1.Вступ (3 год.)
Зміст та завдання гуртка. Народна пісня – це народна історія, жива, яскрава, сповнена барв, істини, яка розкриває все життя народу.

2.    Робота над постановкою голосу (12 год.)     
Теоретична частина. Правильна постановка голосу.
Практична частина. Вправи на дихання. Артикуляційні вправи. Вправи для чіткої дикції. Вправи для розвитку діапазону.

3.    Вокальні імпровізації (24 год.)
    Теоретична частина. Образне розкриття суті імпровізації, наприклад: гра в запитання та відповіді.
Практична частина. Складання мелодії на віршова¬ний текст. Складання музики на ритм.

4.    Історія виникнення української народної пісні (9 год.)
 Теоретична частина. Відомості з історії виникнення української народної пісні. Види пісень, їх  характер, манера виконання.
 Практична частина. Розучування народних пісень.

5.    Історичні пісні  ( 21 год.)
Теоретична частина. Характеристика історичних пісень. Кого прославляють   і  що звеличують історичні пісні.
Практична частина. Розучування історичних пісень.

6.    Пісні військової пори (33год.)
Теоретична частина. З історії  пісень військової пори: їх зміст, мета, роль   у звеличенні подвигів захисників держави.   
Практична частина. Розучування військових пісень. Розбір музичного твору.

7.    Пісні  сучасних українських композиторів (33 год.)
 Теоретична частина. Коротка розповідь про музичні твори сучасних українських композиторів. Розбір, аналіз музичної структури.
Практична частина. Розучування  пісень сучасних українських композиторів.

      8.  Слухання музики (21 год.)
    Теоретична частина. Поняття про музичні терміни. Характер твору. Бесіда про особливості музично - виразних засобів даного твору.
Практична частина. Прослуховування твору. Опис почуттів. Розвиток навичок аналізу музичних творів.

9.    Участь у конкурсах, масових заходах ( 15 год.)
      Теоретична частина. Аналіз та вибір музичних творів.
Практична частина. Участь у конкурсах, концертах, святах за планом масових заходів закладу.

10.    Інсценізація народних пісень (9 год.)
Теоретична частина. Театралізація пісні.
Практична частина. Виконання пісень. Розвиток творчої фантазії та уяви.

11.    Виконання ритмічних рухів під музику (18 год.)
Теоретична частина. Як правильно передати характер пісні. Правильна постановка рухів.
Практична частина. Рухи під музику. Розвиток координації, пластичності і виправлення статури.

        12. Концертна діяльність групи (15 год.)
Практична частина. Участь групи в заходах пізнавально-виховного характеру. Участь в концертах художньої самодіяльності  району, області.

13.    Підсумкове заняття (3 год.)
 Звітний концерт вихованців гуртка.

ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ
Вихованці мають знати:
    народні пісні;
    виконавчо-співочі засоби виразності;
    правила охорони голосу.

Вихованці повинні вміти:
    володіти співочими навичками;
    вміти співати чисто і злагоджено одноголоссям  з суп¬роводом та без нього;
    знати народні виконавчо-співочі засоби виразності;
    вміти самостійно виразно та усвідомлено співати пісні народного характеру, імпровізувати на віршовані тексти;
    вільно і невимушено виконувати пісні з рухами;
    володіти співочим диханням, фразуванням. Вміти у виконанні розкрити зміст народно пісні, її душу;
    володіння  дво -  та триголоссям.

Вихованці мають набути досвіду:
    виконувати пісні з рухами;
    самостійно виразно та усвідомлено співати пісні народного характеру;
    співати чисто і злагоджено одноголоссям  з суп¬роводом та без нього.

ЛІТЕРАТУРА
1.    Закон України «Про позашкільну освіту». - К., 2000.
2.    Концепція позашкільної освіти та виховання. - К., 1996.
3.    Положення про позашкільний навчальний заклад. - К, 2001.
4.    Програми гуртків художньо-естетичного напрямку. - К, 1996; X., 1997; X., 2004.
5.    Позашкілля. - 2007, 2006.
6.    Методика музично-слухового співочого виконання школярів. -X., 2006.
7.    Сонячна акварель. І, II частини: збірник пісень для вчителів та учнів 1-6 класів. - X., 2006.
8.    Ф. Колеса. Шкільний співаний -К: Музична Україна, 1993.
9.    І. Кириліна. Пісні для дітей. - К.: Музична Україна, 1991.
10. А. Кос-Анатольський. Журавлик. - К.: Музична Україна, 1989.
 11. Сестричка  Насточка (муз. М. Кульбовського, сл. Л. Савчук) - Тернопіль: Підручник і посібники, 2006.

 

 

 

Категорія: Мої статті | Додав: CDT (03.03.2017)
Переглядів: 41 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz